Gravid med andra barnet vecka 31 (30+1)

Jag skulle ju uppdaterat om vecka 31 IGÅR eller i förrgår eller jag minns inte. Mitt huvud är så luddigt o jag var bara så jäkla trött och orka att ta en bild på magen, Nop . För det är ju SÅ ansträngande. 😉 Jaja, bättre sent än aldrig, eller hur?

Vecka 30 har swishat förbi vilket ju verkar vara lite av en trend såhär under den andra graviditeten. Bebisen växer och står i och kan enligt apparna drömma (så oklart om vad…?) och noterar ljud och röster utanför magen så pass bra att han kommer känna igen dem när han kommer ut. Han kommer med andra ord inte höja på ögonbrynen för höga rop från Ines eller en katt som jamar och myser 😉

För mig knallar det också på. Eller nej. Staplar, eller vad kallar man det när man går på kryckor? Och får akupunktur två gånger i vecka. Mot smärtan.. och blivit sjukskriver. Jag har som sagt mina krämpor, och lite extra påtagligt blev det efter en dag som denna- Städdag i föreningen. Det var jättemysigt, men min kropp orkar inte... kombinationen att krafsa ihop löv, springa runt med 2,5 åring och inte sitta ner på länge gjorde att både foglossning och sammandragningar lät mig få veta att jag levde. Nu under kvällen, men kanske allra värst blir de nog imorgon, då brukar jag få veta att jag lever.. . Når jag gjort något så pass ansträngande säger kroppen nej, känner mej nästan bakis och SÅ mör och öm i hela kroppen. Nej, mina försök till att "fungera normalt" och krafsa i rabatterna får allt läggas på hyllan resten av graviditeten…

Magen då? Jo den har växtspurtat, titta bara:

Kommentera här: