Planeringdag på förskolan

Idag är det planeringsdag på förskolan så Ines får vara hemma. Vi blev upplysta igår om att det bara kommer att vara vikarier som jobbar på förskolan idag och väldigt få barn så vi valde att ha Ines hemma. Hon har verkligen kommit igång och trivs i verksamheten och så vi vill inte att hon ska känna sig otrygg eller liksom att allt förändras under en dag med massa nya människor oså. Och eftersom jag är sjukskriven passade K på att ta ut en föräldradag så vår helg började redan idag!

Dagens downer: de blev ingen akupunktur för min del idag då hon jag går hos är sjuk. Det suger. Men men, få får jag självbehandla med min TENSapparat hela hegen istället.

Ines är rolig föresten. Vi lekte i hennes rum (hon lekte jag satt pp en stol och fanns i närheten) hela förmiddagen och 11:30 gick hon helt plötsligt och bäddade ner sig i sin säng med docka och täcke och gosedjur:

- "Nu ska vi sova mamma. Scchhhyy dockan sover. Släck lampan. Jag vill ha napp och anka... och bälling"

Sagt och gjort. Jag fixade välling o hennes pappa kom in och läste en saga och sen somnade hon...

Kommentera här: