"Twitterdöden"

' Lady Gaga, Justin Timberlaka,Usher och en mängd andra stjärnor har bestämt sig för att dö "twitterdöden". Kändisar loggar ut från sin facbook, Twiter och andra socialamedier för att stödja välgörenhetskampanien "digital life sacrifice". Enligt BBC News är det sångerskan Alicia Keys som ligger bakom idén. I morgon, som utnämnts till världensaidsdagen, ska man samla in pengar till kepp a child alive, som stödjer familjer i Afrika och Indien som drabbats av hiv och aids. De medverkande kändisarna har gjort videor som visar deras "sista tweets och testamenten". Tanken är att artisterna inte ska återvända till Facebook eller Twitter förren insamlingen har inbringat en miljon dollar.' - TT Spectra.



Nu har äntligen världen fattat. Eller alltså ok, artister mot aids är en sak men att bojkotta Facebook/twitter etc är en annan sak. Kan ni fatta att jag inte gått in på facebook sedan september i år!!? Visst har jag 'conectat' min blogg och Yo.se till facebook, men det är bara för s.k marknadsföringssyfte -höhö. som om jag skulle vara någon entreprenör! Anyway.. Jag har märkt att jag mår mycket bättre utan att se alla onödiga statusuppdateringar om vad folk dricker för kaffe, gjort i helgen tycker om sverigedemokraterna, eller vem som är ihop med vem och vem som gjort slut, vem som ska ha barn, dic spel som tar all ens tid - farmville etc.. och ändlösa mail/kedjebrev om stackars mördade flickor,skadade djur, allsmäcktig gud, kärlek osv.. - Vem mår bra av det?vem? vem?vem? vem?

..så nu säger jag som Alicia Keys: Dö Twitterdöden!!!!! Nu till alla som panikar; ge det iallafall en månad från och med imorgon! Känn hur det känns. De som vill ha kontakt med dej kommer höra av sej (var så säker). Det finns fortfarande mail,brev och mobiltelefoner^^ och de som inte hör av sej... (Känns inte som jag behöver säga det), men de personer behöver du inte i ditt liv (inte just nu iaf)! Fast mjo,.. ja det där vet du bäst själv^^ Och det är klart jag fattar att det är jobbigt. Men det är rädslan man ska övervinna!! rädslan av att bli "bortglömd" -det är man mest rädd för i detta samhälle 2010 när man discontectar sig. men JUST DO IT!!!

- Lycka till bloggloverz, jag finns med er all the way! ...och sänd mej gärna en kommentar om hur det går. Ömma smek och puss på kinden / er M

Kommentera här: