Gravid med andra barnet vecka 36 (35+4)

Vecka 36. Det som skiljer sig från förra gången och den här graviditeten tycker ja är att det känns som att tiden går både snabbt men samtidigt långsamt nu – trots att jag bara vilar hela dagarna (de är det som är segt) tycker jag att veckorna försvinner snabbt och att det känns som att vi SNART är i mål (hallå hur snart är inte bf 4 januari)...

Bebisen rör sig supermycket och väldigt kraftigt vilket är lika häftigt som obehagligt. Dock känns det betryggande att veta att han lever och håller igång där inne. Idag var vi på SöS för att diskutera vaginalförlossning vs. Kejsarsnitt. Och rädslor och så, imorgon ska vi på ett nytt möte med en barnmorska och förhoppningsvis se ett förlossningrum- i sann kbt anda.

Jag är fortfarande i rätt risigt skick. Foglossningen har tagit över min kropp och nu håller jag mina tummar för att det inte kan bli värre... jag är verkligen helt slut i kroppen. Sömnen är under all kritik på grund av foglossning, barnet som rör sig som en helikopter i magen och konstant kissnödighet. Mitt i allt detta jobbiga känns det ändå som en gåva att rätt ofta kunna skratta åt det besvärliga stundtals. Jag känner mig som att jag är i någon sorts konstig parantes i mitt liv just nu som ändå relativt snart kommer vara över. Hoppas att jag får behålla det modet gravidresan ut... fast jag känner att även de börjar sina...

Ytterligare en skillnad är att jag har så många sammandragningar den här gången. I helgen fick jag en som gjorde ont, liksom fick andas igenom, men annars är de mest som att hela magen blir hård och trycks lite neråt på ett så kraftigt sätt- jisses. Bra att den preppar för att kunna pressa ut den här skatten inom några veckor!

Kommentera här: