Positiva klubben.




Positivt med att sommaren regnar bort:
 
1. Gött för alla som är höggravida
I övervälsignat tillstånd undanber du dig gärna sol, 30 grader och vätskeansamling. Ett svalt väder och ryggläge i tv-soffan - det unnar jag alla gravida.
 
2. Jobba utan att missa några soltimmar
Jag har knappast dåligt samvete för att jag har varit inomhus hela dagarna och jobbat i ett gym under marknivå hela juli månad.
 
3. Vi har något att prata om (och vara tacksamma över)
Jag hör snack om vädret var jag än går. Den absolut vanligaste frasen som når mitt arma öra är vi får vara tacksamma för de tre soliga daharna vi fick. Jamenvisst. Tacksamhet är alltid positivt... 
 
4. Behöver inte vattna blommorna på balkongen.
 
5. Måste inte smörja in ungen
Alla med små barn vet att det där med insmorning av solskydd kan vara en kamp i klass med att brottas med en kungspyton. Dåligt väder = ingen insmorningskamp = luuuuugna och sköna förmiddagar  (nåja, men inget tvångs klet iaf). 

6. Slippa köpa nya badkläder. jippie, är hur glas som helst över att inte behöva stå halvnaken och blek i ett provrum och korva på mig en bikini.





Fast egentligen om jag ska vara ärlig kan jag inte vara positiv, jag hatar den här sommaren (väder) så jävulskt mycket. Jag känner mig förådd och bestulen på sommaren. vad har vi nu att luta oss tillbaka på när mörkret och kylan kommer och mycker väl stannar kvar till typ april/maj!!! Det har redan börjat mörkna på kvällen, inga varma sommar nätter, förstår ni hur många månader det är till det blir vår och vi får se solen igen?!!! 9 månader typ!!! Jag döööööör.
 

Kommentera här: