090129

Idag är det torsdag och de har kommit nästan en decimeter nysnö, det är jätte fint och mysigt men jag hade väll tänkt att våren skulle vara på väg vid det här laget..! Jag antar att jag hade fel?om det, och om så mycket annat här i livet. Det är en av de sakerna jag har jag tänkt på den senaste tiden... De andra är att det liksom är tufft att bli vuxen (och alla gör det på olika sätt). Jag fyller tex 22 år i maj, somliga säger att de inte är så gammalt, men jag tycker att det endå är stort och att det ligger mycket ansvar inbakat i att bli äldre. Och snart ska man hitta ett stabilt jobb, stadigt sällskap och långsiktigt boende.. My god!(PRESS!!!) De som säger att jag fortfarande har långt kvar till det har inte "alla hästar inne" , tycker jag. Se hur fort de gick att bli 22 år liksom..om lika lång tid är jag 44år och mitt "bäst föredatum" gått ut!bara en tanke... 
 Iallafall... idag har jag inte gjort så mycket, legat hemma och vilat mej. Just det, jag har varit på en gruppintervju på hemköp också och nu håller jag på och tvättar samtidigt som jag tittar på lite bilder från en hemsida jag precis hittat www.photobucket.com. Här är en liten smygtitt från pon and zi:

    

Nu låter jag Kent ta över ( "vi kan väll vänta till imorgon" från albumet Verkligen):

"Du har lärt mig allt jag kan
om att hålla ryggen fri
du och jag kan slåss
om en plats i solen...

vi kan slåss om en plats längst fram
om någonting att hålla i
du och jag kan slåss om
den bästa stolen

vem som än har den
vem är det som har den?

vi kan väl vänta tills imorgon
jag kan inte tänka klart
vi kan väl vänta tills imorgon
och se vem som står kvar

du har lärt mig allt jag kan
om att aldrig någonsin lägga sig i
du och jag kan stå
i vårt hörn och blunda

det är ändå redan alldeles för sent
det finns inget kvar att hålla fast vid
så du och jag kan stå
i vårt hörn och undra

vad var det som gick fel
vad var det som gick fel?..."

Kommentera här: