Lillebror

Det är inte så lätt att veta var eller hur man ska börja skriva igen såhär efter en av livets största grejer. Tanken var att jag skulle stannat längre på BB men jag fick sån himla hemlängtan. Kändes så sämsta att ligga kvar på sjukhus ensam på nyårsafton utan Kristoffer och Ines medan livet liksom pågick hemma gjorde att jag bara ville hem, hem, hem med lillebror...


Nu så här tre veckor senare har Kristoffer gått tillbaka till jobbet och Ines är på förskolan, jag är mammaledig med vår son och är inne på vår fjärde dag tillsammans. Han har fortfarande inget namn, himla klurigt det där!

Men oj vilka omtumlande tre veckor detta har varit, snabb förlossning en vecka innan bf, amningen har krånglat och den lille har vart väldigt ledsen, jag har vart väldigt ledsen och vi har inte sovit och han har inte ätit bra. Tillslut kom vi på att han hade för kort tungband och vi fick besöka läkaren för att klippa det. Och pga det för korta tungbandet sög han fel och kunde inte tömma mina bröst vilket restulterade i mjölkstockning med feber och infektion som fick behandlas med penicillin - nu en vecka senare har infektionen lagt sig, amningen funkar bättre efter klippet och lillebror går äntligen upp i vikt! 

Våra dagar är ganska lika. Vi sover inte så mycket nattetid men tar igen det på morgonen/förmiddagen. Precis som när han låg i magen. Vi ammar och byter blöja preciiis hela dagarna och har precis kollat klart på  sista avsnittet SKAM (hur bra?!!) - vi hade velat ut och lufta oss, promenera kanske ta en fika men tyvärr är varken vädret med all is och snö eller risken för rs-virus riktigt optimalt för nyföding och skör moder just nu. Så nu hoppas vi på att våren snart är i antågande och drömmer om vackra promenader i solen längs årstaviken! 

världens bästa storasyster ❤

Kommentera här: