När man inte orkar skriva en rubrik...

Vår lilla toka. Idag kom vi hem från förskolan och Ines byggde en koja i vardagsrummet och fikade på en lussebulle. Mumsigt såhär en Lill lördag. Själv har jag varit och storhandlat och en vän med bil var vänlig nog för att köra mig hem- det känns som livet just nu är så mycket kaos. Men nu är äntligen kylen och skafferiet fyllt.

Annars då? Jo tröttheten sitter som en tjock mössa över huvudet jämt och min man känner nog lika dant. Men allt måste göras ändå. De måste jobbas och lämnas på dagis och lagas mat och tvättas... det är inte lätt just nu, de ska gudarna veta/ ...

Ännu ett deppigt inlägg.. sorry - vardagsrealismen

Och nu 22:00 började ungen hosta och hosta och hosta efter läggdags och som att vi inte alla tyckte de va tufft så kräktes hon av den retsamma hostan och allt blev blött och allt måste tvättas och barnet också och nu sitter vi i skift vid hennes säng och sjunger och kliar hennes rygg... försöker även googla häxbrygd så hon slipper den retsamma hostan- stackars tösen. Hon mår tipp topp annars men den där jäkla hostan- retsam bara... ghaa livet

Innan allt blev lite väl kaosigt här hemma hann jag sy en pillfilt till. Denna ska min väns dotter få som tack för hjälpen idag för att hon agerade färdtjänst åt mig!

Kommentera här: