Gravid med andra barnet vecka 33 (32+0)

...eller den ocharmiga verkligheten.

OBS varning för att detta är signerat en gravid kvinna som inte är så positiv at the moment. Ni som är inne här dagligen vet ju redan att jag har haft galen foglossning och problem med bäcken och rygg ett tag, och nej, det har alltså inte gått över..
Hur mår ja då? Tackar som frågar., jo magen växer och jag blir mer och mer otymplig. det är också himla tråkigt att ha så fruktansvärt ont som jag har i min kropp. Var hos en kiropraktor i förrgår som masserade musklerna kopplade till fogarna- de kändes vill jag lova och smärtan lättade för stunden. Men nu är den tillbaka.
Imorgon hoppas ja kunna komma iväg till min akupunktör för att få lite hjälp... hoppas vara vädret är bra. Har vart totalt isolerad hemma pga väderleken de senaste dagarna. Det sliter på psyket att bara sitta hemma- vill ju liksom röja och boa när jag är hemma men får eller kan inte för jag har ont. Attans attans

En annan sak: Vi var på ultraljud i förrgår också. Ett extra ultraljud för att jag hade högt blodtryck i slutet av senaste graviditeten och Ines tydligen var lite liten. De är så lyxigt att få kika in i bebisen värld. Så mysigt det där varna mörka rummet. Hur som verkar lillebror ha de toppen där inne. Hade lagt sig till rätta med huvudet ned, har bra led fostervatten och barnmorskan frågade oss om vi visste könet på bebisen och om vi ville se, vi visste redan men hon sa att de inte rådde någon tvekan nu inte- och visst var det en pung och en lite liten penis vi såg på skärmen. Haha- nä nu längtar vi massor efter honom

På 1177.se går det att läsa:
• Fostret ökar snabbt i vikt och väger nu cirka 2 kilogram. Längden är ungefär 45 centimeter. Det finns gott om fostervatten, vanligtvis nästan en liter. Vattnet hjälper fostret att röra sig och gör så att livmodern inte trycker direkt mot fostret. Fostervattnet har ingen färg men är lite grumligt och har en lukt som påminner om hav och tång.

• Fostret kan uppfatta ljus och mörker, natt och dag.

• Om fostret skulle födas nu kan det under ett par veckors tid behöva lite andningshjälp, extra värme och hjälp att få i sig tillräckligt med näring för att må bra.

Och hur magen ser ut? Jo då, rund och fin. Tycker även den är lite låg. Men den har alltid varit låg i jämnfördelad med förra graviditeten nu när jag tänker efter... Hur som så passade jag på att ta lite extra fina fotografier av magen idag. Här kommer tre av dem:

Kommentera här: