Så kallt.

Idag är det 25 juni. Juni alltså, dvs en sommarmånad i allra högsta grad.
Ändå har jag min ljusaste foundation fortfarande, med andra ord har inte solen varit framme alls nästan. Jag har tillochmed besökt solariet för en boost d-vitamin.

Bild från förra sommaren -14 i skuggan under äppelträden på Djurgården.


Jag pallar inte mer. Ge mig sommar!! Jag fick liksom ta på mig t-shirten natten till idag och sova med täcket uppdraget över öronen (ja, ja sover i bara trosor annars). Jag har fortfarande inte bytt vinterkläderna mot sommarkläderna och alla mina tajts börjar bli utnötta och jag har inte rakat bikinilinjen på flera månader typ...

Åh älskade Ines. Min målbild var att få spendera sommarlovet i parker och vid plaskdammar, gräva i strandkanten, bygga sandslott och ett första dopp i Mälaren. Å alla sommarkläder!! gulliga linnen och små kortbyxor och klänningar  ligger orörda i hennes låda. Badtrosorna hann hon växa ur innan de blev använda och vi måste fortfarande ha mössa och fleecetröja när vi går till lekparken... Usch, ska det inte bli sommarvarmt snart?

Om tre veckor är det dags för en hel semestervecka i Norrköping, bo på landet vid en sjö, åka till Katrineholm och hälsa på släkten, besöka Kolmården och dricka vin utomhus är tanken. Bäst att packa ner långkalsonger och vantar. Är mer sugen på att köpa lurviga vintertröjor än sommarklänningar som bara dammar i garderoben....

Midsommarafton 2015



Kommentera här: