Kondak moment?



Sitter på golvet i vardagsrummet med klistertejp och sax i högsta hugg. Dags att börja ta tag i det där baby-albumet nu. Har bara ca 1.000.000 bilder att gå igenom enbart från de första veckorna i Ines liv... Vad hände liksom?vart kommer detta hejdlösa fotograferade ifrån?! Och varför så många bilder? Detta är liksom bara en spottstyver av alla miljoner bilder av ingen som går att hitta sparade i våra mobiler o på datorer här hemma. Kaos! 

Hur ska jag orka? Jag vill ju liksom skriva lite o renskriva också och bl.a. klistra dit armbanden vi fick på bb och lite sånt. Så det blir som en klippbok om Ines, men jag ser nu att detta kommer bli ett never ending project..Jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att vi just nu snackar år av albumskapande. Det här kanske är ett never ending project som jag får leva med? Även om det är pyssligt, stökigt och jag håller på att bli halv galen av den sjukligt jobbiga fototejpen är det rätt mysigt och kul att hålla på. Vill ha in mycket text i albumet, så att vi inte glömmer, och det bidrar ju till att det tar sin lilla tid. Och bilderna blir ju inte färre. Men men.. det kommer bli himla fint när de är klart! Nu ska jag fortsätta inna bäjbin vaknar efter sin eftermiddags lur😊

Kommentera här: