Mirandas köpstopp börjar... nu!


Då var det första advent... och HooHoohoo vad mycket jul det är hos mej. Har klätt min jultall med glitter, fina kulor och svenskaflaggor (foto kommer senare). Lussebullarna är bakade och hela lägenheten luktar pepparkakor.. och första ljuset är tänt i adventsljusstaken förståss.

Men det är också dags för mej att starta mitt köpstopp. Inga mer kläder och fina grejor, skor, busskort, onödigt snask och spontana kostsamma utflykter. Denna vecka är det "tabberas" (som emil hade i lönneberga, om ni kommer ihåg?) som står på menyn, jag ska alltså äta upp det jag har i min kyl/frys och inte försöka köpa nått nytt. Kommer bli väldigt intressant och lite härliga blandningar av olika maträtter att se framemot denna vecka alltså. Jag tror det är nyttigt, både för tänket runt shopping eftersom det är ett av mina favvo intressen här i livet och att jag får kämpa lite med matlagningen.. och outfits för den delen. Nu ska jag titta in i min garderob och se om jag kan fixa till lite nya kombinationer som kan se ut som nya^^

- Thailand 11 Februari är vad jag sicktar på. Tjoohoo!

Kommentera här: