I have to take some time-to relocate that house of mine


Miranda & Tove, Hugo -2007

Då var det melodifestivaldag eller som vi säger som inte är så intresserade: Lördag... Jag sitter hemma i soffan igen efter en tripp till Tove i Uppsala. Det var nämligen fördelsedagskalas med sleepover på tapeten. Kul kul, och inte visste jag att de bara tar en halvtimme från t-centralen till uppsalastation?! Perfekt helt enkelt. Lärdommen från kvällens bravader lyder: om du har fått hål på strumpbyxan (och den inte går att vända på) då är de bara att knyta en knut längs ned där den gått sönder och stoppa knuten mellan tårna.. då kan du fortsätta kvällen med alla tårna inne i strupbyxan!!! Bra va!?

Nu tillbaka till mitt hem, som nu är helt UTAN VATTEN!!! Det känns inte som ett hem längre. Det är kallt, tort och ensamt... verkligen så sämst, jag blir galen snyft och bhuu!. Jag har precis varit och hämtat dricksvatten inne hos mina husvärdar, men så fort jag måste kissa får jag springa över gården (igen) och in till dem och deras toalett. De har såklart ringt till "rörisarna" men de kommer såklart inte på helgerna om de inte är akut (jag tycker självfallet att det är akut!) . Sedan måste de utreda var felet är och vems fel det är ..och efter det som värsta senario gräva upp halva bakgården och byta rör/ledningar! Frågan jag ställer nu är när jag ska få vatten och s.k god levnadsstandard igen.. och om någon har lust att dela sin dusch och diskho med mej i några dagar?inte! annars är det bara att lämna namn och nummer vet ni;)

Kvällens musikval faller på en låt av Cat Power nämligen The Sleepwalker... 

"I can hear - voices in the water
Coming up like - smoke brings the wind
I have to take some time - to relocate that house of mine
I think I must lost it in the river
They see things so different
To green eyes they give nothing away
Do you think now at last
You can tell me
No you won't - give away
Crush snow on my face
Feels like burning
And birds blackface singing in the tree
If I got myself a gun
Then I could shoot down everyone
Maybe I've just invented some religion
I saw father dancing with his daughter
And the music singing softly on the breeze
I can't see an end - salvation anywhere
Think I'll wait here if he comes he comes down the river
Think I'll wait here if he comes he comes down the river
I've heard all this before
Already I know
A lost soul - I won't say anymore"

Sovgott sen när ni ska mina små nattugglor!
1 Anonym:

skriven

HAHAHHAHA Miranda!



du är ju kvinnan som borde skriva en fixa och trixa bok som den där om strumpbyxorna och hålet liksom!

jag köper den redan nu!!



ajaj illa inget vatten!?

Nu ska jag ta tjuren i hornen och MÖBLERA OM i mitt rum...det blir dagens höjdpunkt, (sa jag att jag är sjukt uttråkad?)

kom upp snart igen!!

/ Lisa-Marie

Kommentera här: