"Whatchu gonna do with your life?"


Sandra, Edsviken 2009

Idag har jag  jobbat som vanligt några timmar på restaurangen, gillar verkligen det stället! Sen ringde Hemköp och jag fick mitt schema, äntligen...har varit lite nervös eftersom jag inte jobbat nånting sedan sist! Efter de lilla samtalet träffa jag fina Sandra ( som jag fika med igår också) utanför hennes favvoställe on earth The Body Shop...? Vi tog oss ut till Mörby centrum med tuben, köpte lite päron på Hemköp och gick den lilla biten hem till mej för att checka in mitt hus b.la. Idag var de också så himmla fint väder ute (sol och nästan vindstilla, men kallt såklart) så vi bestämde oss snart för att det skulle vara perfekt att ta en sväng o se omgivningarna lite... Sagt o gjort, vi tog oss en lång prommenad runt Klingstad och ner till Edsviken. Satte oss på en brygga i solen och talade om livets mysterier... Helt plötsligt från ingen stans..TUUUT!!! *what the fuck liksom?!!* och sedan en gång till TUUUT!!!! Tre killar typ 25 års åldern stiger ur bilden härmar våra fnitter (som inte var riktade åt dem) och bestämmer sig för att gå ut på den bryggan vi sitter på och dessutom går de tre pojkarna emellan oss, så vi är tvunga att maka plats åt dem! Till saken hör att de på nått märkligt sätt försöker charma oss... iförda termobrallor och en av dem hade till och med anstängt sig med att ta på sej en overoall!!!! än en gång *what the fuck!* De går ut på isen en sväng..typ 5 min, kommer tilbaka hälsar, härmar oss (alla mellanstadiet) och sätter sej i bilen... stannar, tutar och väntar på respons?!! (som ej kom, ingen av oss är overallfetischister!). De åkte vidare och slutsattsen av detta är en uppmaning till resten av Danderyd egentligen och hela världen: WHATCH OUT!!!!
 Nu sitter vi lite halvfrusna hemma i soffan under ett "termotäcke" och ser på amerikanska skojserier på kanal 6. Har också precis bokat tågbiljett hem till Norrköping, de känns som ett bra beslut. Det ska bli nice att bli lite ompysslad och inte så själv!

   

"I wanna be the one to walk in the sun." Cyndi Lauper, Girls just want to have fun.
1 Bea:

skriven

Fina bilder:d

2 schandraa:

skriven

guu så fiiint :)

3 Svar:

skriven

Tackar tackar :)

4 malin:

skriven

Mmm, låter ju hur mysigt som helst =)

Svara på ett inlägg på min blogg med din mailadress (eller smsa) så skickar jag dig en inbjudan till famebloggers =)



Tack för i helgen Miranda! Alltid lika trevligt!

PUSS

Kommentera här: